Coletul perfect: Intrebări și răspunsuri despre ambalarea, expedierea, timpul și plata unei livrări cu FAN Courier

14 februarie 2017 | Autor : FAN Courier

FAN Courier curier

Livrările, timpul de livrare, ambalarea coletelor și modalitatea de plata sunt doar câteva dintre întrebările primite prin telefon, email sau pe rețelele sociale FAN Courier. Am pregătit un scurt ghid care să faciliteze găsirea celor mai potrivite răspunsuri, în funcție de categoria întrebărilor.

Timpul de livrare

Livrarea unui colet depinde de o serie de factori, cei mai importanți fiind: serviciul ales, condițiile meteorologice și perioada anului.

Cele trei servicii cu livrare la domiciliu pentru care poți opta au următoarele intervale de timp pentru livrare:

  • Standard – cu un timp mediu de livrare de 24 de ore din momentul preluării expediției.
  • Red Code – cu un timp mediu de livrare până în ora 10 a zilei următoare ridicării expedierii. În acest moment însă, serviciul este suspendat pentru o perioadă nedeterminată, ca urmare a volumelor foarte mari de expedieri și a condițiilor meteo nefavorabile din anotimpul rece.
  • Express Loco – livrarea se poate face în aceeași zi, cu timp de livrare de la 2 la 6 ore.

Pe lângă serviciile door-to-door, se poate opta și pentru ridicarea și trimiterea coletelor din punctele de lucru FAN Courier sau locațiile partenere, în funcție de preferințe, prin serviciul Collect Point, care în acest moment  are disponibile două variante: Collect Point prin Rețeaua Pay Point Colet Expres și prin Rețeaua OMW și Petrom.

Este important de reținut că ora maximă la care se poate face o comandă telefonică de către persoanele fizice fără contract este ora 16:00, de către persoanele juridice cu contract este ora 19.00 pentru București și ora 16.00 pentru provincie. Se pot efectua comenzi până în ultimul moment atâta timp cât ai pregătit coletul în prealabil, ambalat corespunzător și etichetat.

Vremea rea și dificultățile legate de infrastructură și personal constituie unele dintre principalele motive pentru întârzierea comenzilor, în special în cazul livrărilor interjudețene. Informațiile despre dificultățile întâmpinate sunt anunțate de fiecare dată în alertele de pe site-ul FAN și pe Facebook. În ceea ce privește perioada anului, este cunoscut faptul că în preajma sărbătorilor legale pot surveni întârzieri din princina volumului mare de comenzi înregistrate.

Important! Modificarea adresei de livrare și redirecționarea unei expedieri caătre o nouă adresă reprezintă o nouă livrare. Așadar, termenul minim în care adresa este modificată și coletul este trimis către noua adresă este de 24 de ore.

Starea coletului

Cea de-a doua categorie de întrebări frecvente se referă la starea conținutului unui colet în momentul în care ajunge la destinație. De cele mai multe ori, condițiile de ambalare reprezintă principala cauză pentru apariția acestor neconformități. Pentru evitarea neplăcerilor legate de spargerea sau zgârierea obiectelor trimise prin curier, verifică modalitățile de ambalare FAN. De asemenea, îți punem la dispoziție cutii și plicuri de carton în cadrul agențiilor noastre din toată țara.

Pentru o asigurare suplimentară, poți alege opțiunea “Asigurarea expediției”, care presupune plata unei sume de 1% din valoarea comenzii tale, oferindu-ți posibilitatea de a primi contravaloarea ei 100% în caz de pierdere sau deteriorare, condiția fiind aceea a respectării condițiilor de ambalare corespunzătoare.

Onorarea comenzilor efectuate online

Produsele comandate online intră în responsabilitatea directă a cumpăratorului și a magazinului. Iar responsabilitatea FAN Courier se limitează la acțiunea de a livra coletul conținând comanda clientului procesată și alocată spre livrare de către magazin. Timpul de onorare a comenzii depinde de factorii mai sus menționați. Astfel, dacă la deschiderea coletului, clientul constată că ceea ce conține coletul nu reprezintă comanda sa, aceasta intră în responsabilitatea magazinului care a pregătit și livrat comanda.

Produs necorespunzător comenzii

FAN Courier este un simplu intermediar între magazin și client, conținutul fiind sigilat. În cazul în care există neconcordanțe între produsul comandat și cel primit, este necesară o discuție cu magazinul. Politicile privind returul și plata pentru ele depind numai de magazinul respectiv, iar FAN Courier nu poate interveni pentru medierea lor.

Verificarea coletului la primire

Pentru evitarea problemelor legate de produsele necorespunzătoare, există serviciul Check-On-Delivery. Acesta permite desfacerea și verificarea vizuală a conținutului unui colet, fără a testa produsele. Curierul FAN va aștepta verificarea pachetului, iar dacă acesta nu este cel corespunzător, îl poate întoarce la expeditor. Serviciul necesită costuri suplimentare suportate de către expeditor.

Statusul comenzii online

În cazul în care comanda nu apare în sistemul FAN cu ajutorul numărului de AWB, înseamnă că nu a fost încă preluată de la expeditor și scanată de curier. În momentul în care aceasta va fi preluată, va apărea automat în sistem.

Modalitate de plată

Plățile pentru comenzile efectuate online se pot face online, pe site-ul magazinului sau ramburs, în numerar. În cazul plății în numerar, comanda nu trebuie să depășească suma de 5000 de ron. Pentru a facilita calculul aproximativ al livrărilor, am introdus serviciul estimare cost, unde poți calcula prețul final al livrării în funcție de greutate, volum și destinație.
Iată 10 pași ușor de reținut pentru efectuarea și primirea unei comenzi în mod corespunzător: 5 pași esențiali atunci când trimiți un colet și  5 pași despre cele mai bune practici atunci când comanzi online și aștepți venirea coletului:

Coletul Perfect in 5 pasi

Mai multe despre întrebările frecvente și răspunsurile cele mai potrivite privind livrarea și primirea unui colet poți afla accesând secțiunea FAQ de pe site-ul FAN Courier.