Coletul perfect: Intrebari si raspunsuri despre ambalarea, expedierea, timpul si plata unei livrari cu FAN Courier

14 februarie 2017 | Autor : FAN Courier

FAN Courier curier

Livrarile, timpul de livrare, ambalarea coletelor si modalitatea de plata sunt doar cateva dintre intrebarile primite prin telefon, email sau pe retelele sociale FAN Courier. Am pregatit un scurt ghid care sa faciliteze gasirea celor mai potrivite raspunsuri, in functie de categoria intrebarilor.

Timpul de livrare

Livrarea unui colet depinde o serie de factori, cei mai importanti fiind: serviciul ales, conditiile meteorologice si perioada anului.

Cele trei servicii cu livrare la domiciliu pentru care poti opta au urmatoarele intervale de timp pentru livrare:

  • Standard – cu un timp mediu de livrare de 24 de ore din momentul preluarii expeditiei.
  • Red Code – cu un timp mediu de livrare pana in ora 10 a zilei urmatoare ridicarii expedierii. In acest moment insa, serviciul este suspendat pentru o perioada nedeterminata, ca urmare a volumelor foarte mari de expedieri si a conditiilor meteo nefavorabile din anotimpul rece.
  • Express Loco – livrarea se poate face in aceeasi zi, cu timp de livrare de la 2 la 6 ore, in

Pe langa serviciile door-to-door, se poate opta si pentru ridicarea și trimiterea coletelor din punctele de lucru FAN Courier sau locatiile partenere, in functie de preferinte, prin serviciul Collect Point, care in acest moment  are disponibile doua variante: Collect Point prin Reteaua Pay Point Colet Expres si prin Reteaua OMW si Petrom.

Este important de retinut ca ora maxima la care se poate face o comanda telefonica de catre persoanele fizice fara contract este ora 16:00, de catre persoanele juridice cu contract este ora 19.00 pentru Bucuresti si ora 16.00 pentru provincie. Se pot efectua comenzi pana in ultimul moment atata timp cat ai pregatit coletul in prealabil, ambalat corespunzator si etichetat.

Vremea rea si dificultatile legate de infrastructura si personal constituie unele dintre principalele motive pentru intarzierea comenzilor, in special in cazul livrarilor interjudetene. Informatiile despre dificultatile intampinate sunt anuntate de fiecare data in alertele de pe site-ul FAN si pe Facebook. In ceea ce priveste perioada anului, este cunoscut faptul ca in preajma sarbatorilor legale pot surveni intarzieri din princina volumului mare de comenzi inregistrate.

Important! Modificarea adresei de livrare si redirectionarea unei expedieri catre o noua adresa reprezinta o noua livrare. Asadar, termenul minim in care adresa este modificata si coletul este trimis catre noua adresa este de 24 de ore.

Starea coletului

Cea de-a doua categorie de intrebari frecvente se refera la starea continutului unui colet in momentul in care ajunge la destinatie. De cele mai multe ori, conditiile de ambalare reprezinta principala cauza pentru aparitia acestor neconformitati. Pentru evitarea neplacerilor legate de spargerea sau zgarierea obiectelor trimise prin curier, verifica modalitatile de ambalare FAN. De asemenea, iti punem la dispozitie cutii si plicuri de carton in cadrul agentiilor noastre din toata tara.

Pentru o asigurare suplimentara, poti alege optiunea “Asigurarea expeditiei”, care presupune plata unei sume de 1% din valoarea comenzii tale, oferindu-ti posibilitatea de a primi contravaloarea ei 100% in caz de pierdere sau deteriorare, conditia fiind aceea a respectarii conditiilor de ambalare corespunzatoare.

Onorarea comenzilor efectuate online

Produsele comandate online intra in responsabilitatea directa a cumparatorului si a magazinului. Iar responsabilitatea FAN Courier se limiteaza la actiunea de a livra coletul continand comanda clientului procesata si alocata spre livrare de catre magazin. Timpul de onorare a comenzii depinde de factorii mai sus mentionati. Astfel, daca la deschiderea coletului, clientul constata ca ceea ce contine coletul nu reprezinta comanda sa, aceasta intra in responsabilitatea magazinului care a pregatit si livrat comanda.

Produs necorespunzator comenzii

FAN Courier este un simplu intermediar intre magazin si client, continutul fiind sigilat. In cazul in care exista neconcordante intre produsul comandat si cel primit, este necesara o discutie cu magazinul. Politicile privind returul si plata pentru ele depind numai de magazinul respectiv, iar FAN Courier nu poate interveni pentru medierea lor.

Verificarea coletului la primire

Pentru evitarea problemelor legate de produsele necorespunzatoare, exista serviciul Check-On-Delivery. Acesta permite desfacerea si verificarea vizuala a continutului unui colet, fara a testa produsele. Curierul FAN va astepta verificarea pachetului, iar daca acesta nu este cel corespunzator, il poate intoarce la expeditor. Serviciul necesita costuri suplimentare suportate de catre expeditor.

Statusul comenzii online

In cazul in care comanda nu apare in sistemul FAN cu ajutorul numarului de AWB, inseamna ca nu a fost inca preluata de la expeditor si scanata de curier. In momentul in care aceasta va fi preluata, va aparea automat in sistem.

Modalitate de plata

Platile pentru comenzile efectuate online se pot face online, pe site-ul magazinului sau ramburs, in numerar. In cazul platii in numerar, comanda nu trebuie sa depaseasca suma de 5000 de ron. Pentru a facilita calculul aproximativ al livrarilor, am introdus serviciul estimare cost, unde poti calcula pretul final al livrarii in functie de greutate, volum si destinatie.
Iata 10 pasi usor de retinut pentru efectuarea si primirea unei comenzi in mod corespunzator: 5 pasi esentiali atunci cand trimiti un colet si  5 pasi despre cele mai bune practici atunci cand comanzi online si astepti venirea coletului:

Coletul Perfect in 5 pasi

Mai multe despre intrebarile frecvente si raspunsurile cele mai potrivite privind livrarea si primirea unui colet poti afla accesand sectiunea FAQ de pe site-ul FAN Courier.