Condiții generale

Condiții generale privind furnizarea serviciilor poștale

FAN Courier Express S.R.L. (în cele ce urmează FAN/FAN Courier/FAN Courier Express) oferă și prestează servicii poștale incluse în sfera serviciului universal și neincluse în sfera serviciului universal având ca obiect trimiteri poștale interne și internaționale, în următoarele condiții:

FAN Courier Express acceptă doar trimiteri poștale ambalate și etichetate în mod corespunzător de către expeditor, conform bunului ce face obiectul trimiterii poștale, cu un înveliș exterior opac – care să nu permită vizualizarea conținutului, dar care nu va împiedica însă lizibilitatea adresei și pe suprafața căruia se pot lipi ușor și durabil adresa și alte semne, etichete, indicii/marcaje, și care au înscrise datele de identificare complete ale destinatarului (nume și prenume/denumirea în cazul persoanelor juridice, respectiv adresa completă de livrare, număr de telefon) și opțional, dar recomandabil, ale expeditorului, cu excepția serviciului contra ramburs, în cazul căruia și datele corecte și complete ale expeditorului sunt obligatorii (denumirea sau numele și prenumele expeditorului, după caz, numărul de telefon, precum și adresa completă la care se dorește livrarea sumei de bani ori contul bancar în care se dorește predarea sumei de bani, după caz).

Prin predarea trimiterilor către agentul/personalul FAN, expeditorul este de acord cu termenii și condițiile FAN Courier Express, care fac parte din oferta comercială a furnizorului, indiferent dacă acesta semnează sau nu documentul de transport (AWB).

Expeditorul răspunde de corectitudinea datelor înscrise pe trimiterea poștală, cât și de ambalarea corespunzătoare și etichetarea acesteia, precum și de conținutul trimiterii poștale.

Condiții de acceptare a trimiterilor poștale

Condiții de dimensiuni și greutate:

Dimensiunile și greutățile maxime acceptate ale trimiterii poştale:

  • 210 mm X 297 mm (format A4) pentru plicuri, greutate maxima 3 kg;
  • 60 cm x 50 cm x 30 cm pentru colete, greutate maxima acceptata este de 30 kg.

Condiții de ambalare:

Pentru a fi acceptate în rețeaua poştală, trimiterile poștale trebuie să îndeplinească următoarele condiții de ambalare:

  • Trebuie să fie închise de către expeditor într-un ambalaj intact și opac, care să nu permită vizualizarea conținutului, și care să corespunda greutății, formei și naturii conținutului, cât și modului și duratei transportului,
  • Ambalajul trebuie să protejeze conținutul astfel încât să nu poată fi deteriorat prin presiune sau manipulări successive, putând fi, după caz, din cutii din carton, placaj, lemn, plastic, metal, ambalaje netipizate.
  • Să respecte indicațiile de ambalare publicate pe site-ul societății www.fancourier.ro, în punctele de acces FAN COURIER EXPRESS SRL sau specificate în contractul încheiat cu expeditorul.

Trimiterile poştale care conţin bunuri fragile vor trebui ambalate corespunzător de către expeditor, utilizând ca umplutură folie cu bule, polistiren antişoc sau alt material care atenuează şocul mecanic, şi să aibă aplicată inscripţia „Fragil”. FAN COURIER EXPRESS S.R.L. se obligă să recunoască şi să respecte inscripţiile/etichetele aplicate de expeditor şi să acorde o atenţie specială în manipularea şi depozitarea trimiterilor poştale în cauză.

FFAN Courier Express nu răspunde pentru eventualele pierderi totale sau parțiale, deteriorări, pagube pricinuite persoanelor, mediului, instalațiilor utilizate ori celorlalte bunuri, provocate de vicii ascunse prin ambalare de către expeditor.

Trimiterile poștale nu trebuie să conțină:

  • bunuri care, prin natura lor sau prin modul în care sunt ambalate, pot pricinui pagube persoanelor, mediului, instalațiilor utilizate sau celorlalte bunuri;
  • ambalaje ce prezintă inscripții care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, respectiv bunuri care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, dacă se depun neambalate sau în ambalaj transparent;
  • bunuri al căror transport este interzis prin dispoziții legale, fie și numai pe o porțiune de parcurs: arme, muniții, droguri, material exploziv/toxic/inflamabil;
  • bunuri pentru care sunt stabilite condiții speciale de transport, prin dispoziții legale administrative, economice, sanitare, veterinare, fitosanitare: opere de arta, antichități, aur, argint, pietre prețioase, produse perisabile, animale vii, etc.

FAN Courier refuză preluarea trimiterilor poștale ce conțin bunurile descrise anterior, precum și trimiterile poștale care nu respecta condițiile de ambalare FAN.

FAN Courier refuză preluarea trimiterilor poștale ce conțin bunurile descrise anterior, precum și trimiterile poștale care nu respecta conditiile de ambalare.

FAN Courier așigură secretul trimiterilor poştale – reţinerea, deschiderea sau divulgarea conținutului trimiterilor poștale fiind permisă numai în condiţiile și cu procedura prevăzute de lege.

Modalităţile de plată a tarifului serviciului poştal sunt: mijloace electronice sau numerar, la momentul efectuării comenzii serviciului poştal sau depunerii trimiterii poștale, după caz. De asemenea, pot exista și alte modalităţi sau termene de plată, stabilite în urma întocmirii unui contract în formă scrisă, cu respectarea prevederilor legale.

Dovada identităţii expeditorului ori a calităţii de reprezentant al expeditorului a persoanei care depune trimiterea poştală este actul de identitate.

FAN Courier Express furnizează serviciul postal Standard, serviciu poştal a cărui particularitate constă în preluarea trimiterii poștale și predarea acesteia catre destinatar sau, acolo unde este cazul, catre persoana autorizată să primească trimiterea poștală la adresa indicată de expeditor, în termenul stabilit în cuprinsul acestui document şi în schimbul tarifului prevăzut în oferta comercială.

FAN Courier Express furnizează servicii de trimitere cu valoare declarată, servicii ale căror particularităţi constau în așigurarea unei trimiteri poștale interne împotriva pierderii, furtului, distrugerii totale sau parţiale ori deteriorării, pentru o sumă care nu poate depași valoarea declarată de către expeditor (în schimbul unui tarif suplimentar de 1% din valoarea declarată), și în eliberarea, la cerere, ulterior depunerii, respectiv livrării trimiterii poștale, a unei dovezi privind depunerea trimiterii poștale  sau livrarea la destinatar, fără a fi confirmata în scris de catre acesta.

Termenul în care poate fi solicitată de expeditor dovada privind depunerea, respectiv livrarea trimiterii poștale care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată este de 9 luni de la data depunerii acesteia, FAN Courier Express având obligația de a comunica dovada respectivă în termen de maxim 2 zile lucrătoare de la data solicitării, printr-o metodă agreată cu expeditorul sau întegratorul (de exemplu fax, e-mail etc), fără a implica costuri suplimentare în sarcina expeditorului.

În cazul serviciului de trimitere cu valoare declarată, valoarea maximă acceptată a valorii declarate pentru trimiteri poștale interne este de 5000 RON.

De la aceste condiţii, respectiv limite maxime acceptate, se poate deroga doar prin intermediul unor contracte comerciale încheiate, în formă scrisă, între expeditor/întegrator şi FAN Courier Express, în baza unor oferte individuale negociate (suplimentare ofertei publice).

Dovada identităţii expeditorului ori a calităţii de reprezentant al expeditorului a persoanei care depune trimiterea poştală care face obiectul serviciului de trimitere cu valoare declarată este actul de identitate.

FAN Courier Express nu oferă și nu prestează servicii de trimitere cu valoare declarată având ca obiect trimiteri poștale internaționale.

FAN Courier Express furnizează serviciul Contra ramburs, serviciu poştal a cărui particularitate constă în achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul reţelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate, interne și internaționale. Preluarea acestor trimiteri poștale se face numai în condiţiile în care expeditorul a indicat în mod corect şi complet toate datele sale de identificare, respectiv denumirea sau numele și prenumele, după caz, numărul de telefon, precum și adresa completă la care se doreste livrarea sumei de bani ori contul bancar în care se doreste predarea sumei de bani, dupa caz. Dovada identităţii expeditorului ori a calităţii de reprezentant al expeditorului a persoanei care depune trimiterea poştală care face obiectul serviciului contra ramburs, este actul de identitate.

FAN Courier Express oferă și prestează serviciul contra ramburs ce are ca obiect trimiteri poștale  internaţionale exclusiv în/din Bulgaria şi Ungaria (din România în Bulgaria/Ungaria şi, respectiv, din Bulgaria/Ungaria în România).

Moneda admisă în care se poate face colectarea, respectiv achitarea sumelor de bani în cazul serviciului contra ramburs Cont Colector (bancar) este moneda locală a țării destinatare, respectiv România – lei, Bulgaria – leva și Ungaria – forinți.

Achitarea sumelor de bani către expeditor în cazul serviciului contra ramburs având ca obiect trimiteri poștale interne se poate face atât în numerar, cât şi în cont Colector (bancar).

Suma maximă acceptată de către FAN Courier pentru trimiterile poștale interne care fac obiectul serviciului contra ramburs este:

ExpeditorDestinatarRamburs standard (numerar)  maximRamburs Cont Colector maxim
Persoană fizicăPersoană fizică5,000 lei5,000 lei
Persoană fizicăPersoană juridică5,000 lei5,000 lei
Persoană juridicăPersoană juridică5,000 lei5,000 lei
Persoană juridicăPersoană fizică5,000 lei5,000 lei

Achitarea sumelor de bani către expeditor în cazul serviciului contra ramburs având ca obiect trimiteri poștale internaţionale se face exclusiv în cont bancar.

Suma maximă acceptată de către FAN Courier pentru trimiterile poștale internaţionale care fac obiectul serviciul contra ramburs este:

Bulgaria – max. 10.000 BGN/5000 EURO – Cont Colector

Ungaria – max. 1 000 000 FT/3280 EURO – Cont Colector

De la aceste condiţii, respectiv limite maxime acceptate, se poate deroga doar prin intermediul unor contracte comerciale încheiate, în formă scrisă, între expeditor/integrator şi FAN Courier Express, în baza unor oferte individuale negociate (suplimentare ofertei publice).

În cazul serviciului Contra ramburs, termenul de returnare a contravalorii bunurilor care fac obiectul trimiterilor poștale interne către expeditor (sumele colectate de la destinatar) este de 2 zile lucrătoare de la livrarea trimiterii poștale, iar pentru cele internaționale este de 7 zile lucrătoare de la livrarea trimiterii poștale.

FAN Courier Express oferă și prestează serviciul Confirmare de primire având ca obiect trimiterii poștale  interne și internaționale, serviciu poştal a cărui particularitate constă în predarea către expeditor a dovezii privind predarea trimiterii poștale înregistrate, confirmată în scris de destinatar. Termenul de returnare către expeditor a dovezii privind predarea trimiterii poștale interne confirmată în scris de către destinatar este de 2 zile lucrătoare de la livrare și 7 zile lucrătoare pentru trimiterea poștală internațională.

În cazul pierderii dovezii de confirmare a primirii trimiterii poștale de către destinatar, FAN Courier Express întocmeşte şi pune la dispoziţia expeditorului un duplicat al acesteia.

FAN Courier furnizează serviciul Express, serviciu poştal care presupune în mod cumulativ:

  • eliberarea de către FAN Courier expeditorului a unui document care permite furnizorului identificarea internă a trimiterii în reţeaua poştală şi care atestă data și ora depunerii, precum și, de regulă, plata tarifului;
  • predarea trimiterii poștale la adresa destinatarului, personal către acesta sau către persoana autorizată să primească trimiterea poştală;
  • predarea rapidă a trimiterii poștale;
  • răspunderea furnizorului pentru nerespectarea timpilor de livrare aferenţi trimiterilor poștale care fac obiectul acestui serviciu.

Timpii de livrare garantaţi pentru trimiterile poștale care fac obiectul serviciului Express sunt de:

  • 12 ore, serviciu disponibil doar pe raza municipiului București, pentru trimiterile poștale  depuse/colectate de luni pana vineri până la ora 18.00
  • 24 de ore în cazul furnizării între reşedinţele de judeţ și intrajudeţean;
  • 36 de ore între oricare alte două localităţi de pe teritoriul naţional.

FAN Courier Express nu oferă și nu prestează serviciul Express având ca obiect trimiteri poștale internaţionale.

În cazul depășirii timpilor de livrare garantaţi pentru serviciul Express, FAN Courier răspunde faţă de utilizator prin restituirea unui procent de 0,5% din tariful încasat pentru fiecare 12 ore de întarziere, însă despagubirea nu poate depași valoarea tarifului încasat.

Preluarea trimiterii poștale se realizează, prin personalul angajat, la punctele de acces fixe deservite de personal ale FAN Courier, de la adresa indicată de expeditor, de către curier (personalul furnizorului), sau prin intermediul sistemelor automate de colectare (lockere).

În cazul serviciilor poștale contra ramburs, confirmare de primire, livrare specială sau, respectiv, al serviciilor având ca obiect trimiteri poștale cu valoarea declarată, FAN Courier Express va elibera, inclusiv prin mijloace electronice, cel târziu la momentul acceptării trimiterii poștale, o dovadă care să ateste serviciul ales de către expeditor sau integrator.

În momentul preluarii trimiterilor poştale, acestea se vor cântări, măsura și greutatea ce se va lua în calcul va fi cea mai mare dintre greutatea fizică și cea volumetrică. Fiecare punct de acces/contact fix deservit de personal este prevăzut cu instrumente de măsurare/cântărire corespunzatoare (cântar omologat și certificat metrologic).

Formula de calcul pentru greutatea volumetrică este lungime x lățime x înălțime/6000 cm.

În depozitul FAN, trimiterile poștale  vor fi sortate/cântarite de banda de cartare, însă numai pentru evidenţele proprii ale furnizorului.

Toate  trimiterile poștale se depun sigilate.

Predarea trimiterii poștale se face la adresa indicată de expeditor (personal către destinatar sau către persoana autorizată să primească trimiterea poștală), la punctul de contact deservit de personal, (personal către destinatar sau către persoana autorizată să primească trimiterea poștală), după transmiterea prealabilă a unui aviz care să anunțe sosirea trimiterii poștale, ori la un sistem automat de livrare (locker).

Pentru trimiteri poștale de peste 3m lungime livrarea se va realiza exclusiv prin intermediul punctelor de contact deservite de personal ale FAN Courier Express, dupa transmiterea prealabilă a unui aviz care să anunțe sosirea trimiterii poștale.

În cazul livrării trimiterilor poștale  prin intermediul sistemelor automate de livrare (lockere), FAN Courier va aviza destinatarul (prin intermediul unui aviz având conținutul corespunzător prevăzut de normele legale în vigoare) cu privire la faptul că trimiterea poştală a fost depusă la sistemul automat și va păstra trimiterea poștală în locker, în vederea ridicării de către destinatar, pentru o perioadă de minimum 36 de ore (care va fi indicată în mod expres prin intermediul avizului), termen care se calculează de la ora avizării destintarului cu privire la faptul ca trimiterea poștală a fost depusă la sistemul automat.

Prin intermediul unor contracte comerciale, negociate individual cu expeditorii, se poate stabili posibilitatea prelungirii termenului de păstrare înițial.

În cazul indisponibilității sistemului automat, eventuala perioadă de indisponibilitate a sistemului automat va prelungi în mod corespunzător termenul de ridicare stabilit de către FAN Courier prin intermediul avizului, utilizatorul fiind informat în acest sens de către FAN Courier.

Livrarea prin intermediul sistemelor automate (lockere) se efectuează în fiecare zi a săptămânii.

Cu excepția serviciului Express și a serviciului Livrare specială (în cazul căruia s-a solicitat de către expeditor predarea la data și ora stabilite de către acesta, la adresa indicată), FAN Courier Express garantează livrarea oricarei trimiteri poștale interne în bune condiții și în deplină confidențialitate, oriunde pe teritoriul României în termen mediu de 2 zile lucrătoare, fără a depași termenul maxim de 3 zile lucrătoare.

În cazul depășirii acestor timpi de livrare a trimiterilor poștale interne (excepție făcând serviciul Express), precum și în cazul depașirii tuturor termenelor de returnare aferente trimiterilor poștale interne, FAN Courier Express răspunde faţă de utilizator prin restituirea unui procent de 5% din tariful încasat pentru furnizarea serviciului respectiv.

Cu excepția serviciului Livrare specială (în cazul căruia s-a solicitat de către expeditor predarea la data și ora stabilite de către acesta, la adresa indicată), FAN Courier Express garantează livrarea oricarei trimiteri poștale internaţionale în bune condiții și în deplină confidențialitate, în termen de maximum:

– 12 zile lucrătoare în Uniunea Europeană (UE) și Spațiul Economic European (SEE);

– 14 zile lucrătoare în afara Uniunii Europene (UE) și Spațiul Economic European (SEE).

Termenii de livrare nu includ sărbătorile legale din țările de expediție și/sau destinație, cazul de forță majoră și cazul fortuit.

În cazul depășirii timpilor de livrare pentru serviciile poștale având ca obiect trimiteri poștale internaţionale, precum și în cazul depașirii tuturor termenelor de returnare aferente acestora, FAN Courier răspunde faţă de utilizator prin restituirea unui procent de 10% din tarifului încasat pentru furnizarea respectivului serviciu.

În cazul trimiterilor poștale internaţionale se vor respecta, suplimentar, de către ambele părţi, dispoziţiile legale incidente în domeniul vamal, precum și legislaţia statelor pe teritoriul cărora se prestează operaţiuni componente ale serviciilor poștale și a celor tranzitate de trimiterea poştală.

FAN Courier va preda trimiterea poștală care face obiectul serviciului confirmare de primire către destinatar sau persoana autorizată să primească trimiterea poștală numai în măsura în care acesta/aceasta va confirma, în scris, primirea trimiterii, prin indicarea datei și a numelui și prenumelui în clar, a calitații sale în raport cu destinatarul și, respectiv, prin adăugarea semnaturii pe formularul utilizat de FAN Courier Express.

FAN Courier va preda către destinatar /persoana autorizată trimiterea poștală care face obiectul serviciului contra ramburs numai în măsura în care acesta achită, la primirea trimiterii poștale, contravaloarea bunului care face obiectul serviciului contra ramburs, astfel declarată de expeditor.

În cazul în care livrarea trimiterii poștale la adresa indicată de expeditor este împiedicată, în mod repetat, ca urmare a faptei destintarului/ persoanei autorizate să primească trimiterea poștală (de exemplu, injurii repetate la adresa personalului furnizorului, amenințări etc.), FAN Courierva realiza livrările trimiterilor poștale adresate acestuia nu la adresa sa, ci doar prin intermediul unui punct de contact fix deservit de personal sau a unui sistem de livrare (locker), informând în acest sens în mod corespunzător destinatarul trimiterii poștale, prin transmiterea unui aviz (corespunzator modalității de predare) care să anunţe, după caz, sosirea trimiterii poștale la punctul de contact fix deservit de personal sau că trimiterea poștală a fost despusă la sistemul automat de livrare.

Dovada identităţii destinatarului este actul de identitate. De asemenea, FAN Courier utilizează și modalitați suplimentare de identificare a destinatarului precum codurile alfanumerice (cod-uri PIN), care se transmit acestuia prin mijloace electronice (SMS).

În cazul serviciului Livrare specială, livrarea trimiterii poștale la adresa indicată de către expeditor ori la un punct de contact fix deservit de personal se poate efectua şi sâmbăta dacă expeditorul a solicitat acest lucru, mențiune care va apărea specificată și pe documentul de transport (AWB) la rubrica observații ”Livrare sâmbătă”.

FAN Courier Express nu va utiliza pe întreaga perioadă în care se află în poseșia trimiterii poștale metode de manipulare a trimiterilor poștale care, prin activitatea angajaților săi sau a factorilor externi pot altera, deteriora trimiterea poștală ori conținutul acesteia.

De asemenea, FAN Courier Express nu condițonează prestarea serviciilor poștale de deschiderea trimiterii poștale, cu excepția situațiilor în care există indicii că trimiterea poștală conține bunuri care nu respectă condiţiile generale de acceptare, nu va deschide trimiterea poștală depusă închisă și nu va utiliza metode de manipulare a trimiterilor poștale, înclusiv digitale, care ar da posibilitatea oricarei persoane de a lua cunostință de continutul trimiterii poștale.

Trimiterea poștală poate fi deschisă de destinatar înainte de acceptare de către acesta în cazul în care expeditorul a optat pentru serviciul (caracateristică suplimentară) «Deschidere la livrare» și a achitat în avans contravaloarea serviciului.

FAN Courier oferă disponibilitatea monitorizarii electronice a parcursului trimiterii poștale (track & trace), pe durata operațiunilor de colectare, sortare, transport sau livrare a respectivei trimiteri poștale (atât prin intermediul site-ului web al FAN Courier, cât și prin intermediul aplicației mobile FAN Courier).

FAN Courier Express va returna trimiterea poștală la adresa clientului expeditor cu aplicarea unui tarif egal cu cel serviciului de tur, conform tarifelor indicate în ofertă, într-un termen maxim de 3 zile lucrătoare în cazul trimiterilor poștale interne și într-un termen de maxim de 14 zile lucrătoare în cazul trimiterilor poștale  internaţionale, termene care se calculează dupa caz, de la data expirării perioadei de păstrare (avizate) sau a încercarii de livrare, dacă aceasta nu a putut fi predată destinatarului din următoarele motive:

1. adresa destinatarului nu există sau la acea adresă nu există nicio construcție unde trimiterea poștală să poată fi predată ori un serviciu disponibil destinat primirii trimiterii poștale;

2. destinatarul/persoana autorizată să primească trimiterea poștală, nu a fost gasită la adresa indicată, iar termenul de păstrare în vederea predării la punctul de contact a expirat;

3. destinatarul sau persoana autorizată să preia trimiterea poștală a refuzat, dupa caz, primirea trimiterii poștale, confirmarea, în scris, conform prevederilor legale, a primirii trimiterii poștale în cazul serviciului confirmare de primire ori achitarea contravalorii bunului care face obiectul serviciului contra ramburs.

Cu excepția trimiterilor poștale care fac obiectul serviciilor Express și Livrare specială, în cazul imposibilitatii de predare din cauza faptului că destinatarul sau persoana autorizată să primească trimiterea poştală nu a fost gășită la adresa indicată, adresa destinatarului nu există sau la adresa indicată nu există nicio construcţie ori un serviciu disponibil destinat primirii trimiterii poștale, sau trimiterea poștală nu a fost  ridicată de către utilizator în termenul indicat de către FAN Courier prin intermediul avizului transmis acestuia, FAN Courier va aviza (înstiința), prin mijloace electronice, destinatarul  și va păstra, la un punct de contact (sistem automat de colectare/ livrare sau un punct de contact fix deservit de personal), în vederea predării, trimiterea poștală care nu a putut fi predată acestuia, pentru o perioadă de 5 zile calendaristice de la data avizarii, conform avizului primit de destinatar .

Fără a aduce atingere prevederii ante-menționate, FAN Courier va realiza, cu întâietate, avizarea destinatarului, prin mijloace electronice, iar în cazul în care nu are datele necesare ale destinatarului în vederea transmiterii avizului prin mijloace electronice va proceda la avizarea pe suport hârtie (excepție făcând situația în care adresa destinatarului nu există sau la adresa indicată nu există nicio construcţie sau un destinatar la care trimiterea poştală să poată fi predată ori un serviciu disponibil destinat primirii trimiterii poștale).

În cazul imposibilităţii de predare a trimiterii poștale din cauza faptului că destinatarul sau persoana autorizată să primească trimiterea poştală a refuzat, după caz, primirea trimiterii poștale sau confirmarea în scris, conform prevederilor legale, a primirii trimiterii poștale în cazul serviciului confirmare de primire ori achitarea contravalorii bunului care face obiectul serviciului contra ramburs, FAN Courier va proceda la returnarea cu celeritate a respectivei trimiteri poștale, în termenul aferent felului trimiterii poștale  (interne sau internaţionale) astfel stabilit în cuprinsul prezentului document, fără avizarea destinatarului și, respectiv, fără păstrarea trimiterii poștale  la dispoziţia acestuia.

În situatia în care expeditorul sau integratorul a solicitat, în scris, la momentul depunerii trimiterii poștale  sau prin contractul încheiat cu FAN Courier, returnarea cu celeritate a trimiterii poștale, fără avizarea destinatarului și, respectiv, fără păstrarea trimiterii poștale la dispozitia acestuia, FAN Courier Express va returna cu celeritate trimiterea poștală expeditorului.

În cazul trimiterilor poștale care fac obiectul returnării la expeditor, FAN Courier va aviza expeditorul, la momentul încercării de predare a trimiterii poștale sau la momentul expirării termenului de păstrare în vederea ridicării de la sistemul automat de colectare/livrare (indicat în aviz) și va pastra, la un punct de contact (sistem automat de colectare/livrare sau un punct de acces/contact fix deservit de personal), în vederea predării trimiterea poștală care nu a putut fi predată acestuia, pentru o perioadă de 5 zile calendaristice de la data avizarii. Condițiile stabilite mai sus cu privire la procedurile și modalitățile de avizare în cazul imposibilității de livrare către destinatar  (persoana autorizată) a trimiterii poștale sunt aplicabile, în mod corelativ, și în situația trimiterilor poștale care fac obiectul returnării la expeditor/integrator.

Trimiterile poștale care nu au putut fi predate destinatarului și nici returnate expeditorului vor fi păstrate timp de 9 luni de la data depunerii trimiterii poștale, în depozitul FAN Courier Express din București. Dacă în acest timp expeditorul sau destinatarul nu au revendicat trimiterea poștală, aceasta va trece fără nicio notificare sau formalitate prealabilă în proprietatea FAN Courier Express. Pentru orice păstrare a trimiterii poștale la dispoziția expeditorului sau destinatarului FAN Courier Express va percepe un tarif de 1 leu/zi, după expirarea termenului de avizare.

Mecanismul de soluționare a reclamațiilor primite de la utilizatori

FAN Courier Express a stabilit un mecanism de soluționare a reclamațiilor simplu, transparent și accesibil, în special în ceea ce privește furtul, pierderea, distrugerea parțială, totală sau deteriorarea trimiterilor poștale, precum și nerespectarea condițiilor de calitate a serviciilor (termene de livrare, de returnare etc). Procedurile permit solutionarea echitabila și prompta a reclamațiilor precum și un sistem adecvat de rambursare sau compensare.

Termenul de introducere a reclamației prealabile adresate furnizorului de servicii poștale este de 6 luni și se calculează de la data depunerii trimiterii poștale.

Furnizorul de servicii poștale are obligația de a soluționa reclamația prealabilă în termen de 3 luni de la data introducerii acesteia.

Expeditorul sau destinatarul nemultumit de serviciile oferite (neprestarea serviciului, ori prestarea necorespunzatoare a serviciului poștal) poate formula o reclamație verbală (telefonic, la numărul de telefon 021.9336) sau în scris, prin depunere personală la oricare dintre locatiile FAN Courier Express, prin transmiterea prin e-mail către adresa customer@fancourier.ro sau prin intermediul unui serviciu poștal (în plic), recomandat prin intermediul serviciului poştal Confirmare de primire, la adresa Șoseaua de Centură nr. 32, Ștefaneștii de Jos, Jud Ilfov, în atenția departamentului Relatii cu Clientii.

În vederea soluţionării reclamaţiei, utilizatorul reclamant va trebui să descrie în cuprinsul reclamaţiei pe care o înaintează evenimentul (fapte, acte şi cauze) aferent reclamaţiei, să își formuleze pretenţiile, modalitatea de plată aleasă în cazul despăgubirii și informaţiile necesare transmiterii despăgubirilor, precum și datele de contact (în vederea contactarii reclamantului, atunci când este cazul), să anexeze la reclamaţie dovezi relevante pentru efectuarea unor analize corecte și complete, corespunzătoare evenimentului reclamat (cum ar fi, după caz, copie AWB, a documentului care atestă plata serviciului poştal, a facturii emise de către furnizor, fotografii, ambalajul trimiterii poștale , bunul distrus/deteriorat care face obiectul trimiterii poștale, copie a procesului verbal de constatare etc.) și să pună la dispoziţie orice alte date și  informaţii ce ar putea fi utile soluţionării reclamaţiei.

Reclamația se analizează și se soluționează individual, pentru fiecare trimitere postală în parte.

Departamentul Relatii cu Clientii înregistrează fiecare reclamație și confirmă reclamantului primirea acesteia în funcție de modul cum a fost primită, astfel: prin eliberarea/înmanarea  unui număr de înregistrare în cazul reclamaţiilor depuse personal, telefonic (SMS), prin e-mail, dacă reclamantul face publică adresa sa de e-mail sau solicită acest lucru, prin completarea corespunzătoare și  semnarea confirmării de primire în cazul reclamației scrise și expediată în plic prin intermediul serviciului confirmare de primire, respectiv prin adresa de răspuns în cazul reclamației primite prin intermediul oricarui serviciu poștal distinct de serviciul Confirmare de primire; atunci când există o solicitare expresă în acest sens din partea reclamantului cu privire la modalitatea de confirmare a reclamației, se va ține seama de solicitarea acestuia.

Orice reclamație se va înregistra în “Registrul Electronic de Reclamații”, iar expeditorul va fi despăgubit în funcție de tipul serviciului ales, cu valoare declarată sau nedeclarată, în termen de maxim 30 de zile de la data finalizării favorabile a analizei reclamației, fără a se depăși termenul de 3 luni de la data întroducerii acesteia.

Dacă reclamația este întemeiata, despagubirea se acorda:

– cash (în numerar) la cea mai apropiată locatie FAN Courier, prin mandat poștal sau prin virament bancar, dacă expeditorul este persoană fizică;

– prin ordin de plată sau prin compensare, dacă expeditorul este persoană juridică.

Reclamația se va considera întemeiata dacă, potrivit dispozitiilor legale și prevederilor acestui document, FAN Courier Express este obligat sa acorde despagubiri.

În cazul reclamaţiilor întemeiate, FAN Courier va acorda despăgubirile în termenul și condiţiile stabilite în prezentul document, fară a fi necesară în acest sens vreo solicitare expresă din partea utilizatorului.

Acordarea despăgubirilor nu poate fi condiţionată de transferul proprietăţii bunului care face obiectul respectivei trimiteri poștale către furnizorul de servicii poştale, cu excepția trimiterilor poștale care fac obiectul serviciilor de trimitere cu valoare declarată ori a serviciilor contra ramburs, în cazul cărora s-au acordat despăgubiri conform dispozițiilor legale aplicabile, ca urmare a pierderii, furtului sau distrugerii totale a trimiterilor poștale.

În cazul unui serviciu poștal prestat de mai mulți furnizori, furnizorul care a predat trimiterea poștală este obligat să transmită reclamațiile primite, spre soluționare, furnizorului care a preluat trimiterea poștală respectivă.

FAN Courier Express răspunde pentru trimiterile poștale interne și internaţionale, înclusiv în cazul trimiterilor care fac obiectul returnării la expeditor/integrator, astfel:

  • în caz de pierdere, furt sau distrugere totală a trimiterilor poştale:

cu întreaga valoare declarată, pentru o trimitere poştală care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată, înclusiv dacă respectiva trimitere poștală face sau nu obiectul unui serviciu contra ramburs;

cu valoarea rambursului, pentru o trimitere poştală care face obiectul unui serviciu contra ramburs fără valoare declarată;

cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului, pentru trimiterile poștale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată sau unui serviciu contra ramburs;

În cazul pierderii, furtului sau distrugerii totale, în afara despăgubirilor menţionate mai sus, se restituie şi tarifele încasate la depunerea trimiterii poștale .

  • în caz de pierdere ori distrugere parţială sau deteriorare a trimiterilor poştale:

cu valoarea declarată pentru partea lipsă, distrusă sau deteriorată ori cu cota-parte corespunzătoare greutăţii lipsă din valoarea declarată, pentru trimiterile poştale care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată;

cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului, în caz de pierdere parţială, distrugere parţială sau deteriorare a trimiterilor poştale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată.

În cazul unei trimiteri poștale care face obiectul unui serviciu contra ramburs, FAN Courier Express răspunde cu întreaga valoare a rambursului pentru situația în care nu a restituit expeditorului întreaga valoare a acestuia sau cu diferența corespunzătoare până la valoarea întegrală a acestuia, în cazul în care rambursul a fost încasat parțial de la destinatar .

În situația în care expeditorul a declarat o valoare mai mică decât cea reală, despăgubirea este la nivelul valorii declarate.

În  situaţia neefectuării prestaţiilor care constituie caracteristici suplimentare ale serviciilor poștale, nominalizate de expeditor prin indicaţii speciale, se restituie numai tarifele încasate suplimentar faţă de tariful aplicabil pentru serviciul poştal standard.

La sumele prevazute mai sus se adaugă dobânda legală penalizatoare care curge din momentul introducerii reclamației prealabile sau, după caz, al introducerii cererii de chemare în judecată, indiferent care dintre aceste momente intervine primul.

Pierderea completă a conținutului este echivalentă cu pierderea trimiterii poștale.

În cazul în care reclamaţia adresată furnizorului de servicii poștale FAN Courier Express  nu a fost soluţionată în mod satisfăcător sau nu s-a răspuns la aceasta în termenul prevăzut în prezentele condiţii generale privind furnizarea serviciilor poștale, utilizatorul în cauză poate înainta, în termen de 1 an de la data depunerii trimiterii poștale, o plângere autorităţii de reglementare însoţită de dovada îndeplinirii procedurii reclamaţiei prealabile sau o cerere de chemare în judecată. Cererea de chemare în judecată poate fi întrodusă îndiferent dacă o plângere având acelaşi obiect a fost înaintată sau nu autorităţii de reglementare.

În urmatoarele cazuri FAN Courier Express este exonerat de raspundere:

paguba s-a produs ca urmare a faptei expeditorului sau destinatarului;

utilizatorul nu are asigurat un serviciu destinat primirii trimiterilor poștale (de exemplu registratura);

trimiterea a fost primită fără obiecţii de către destinatar, cu excepţia reclamaţiilor referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea totală ori parţială a conținutului trimiterii poștale;

paguba s-a produs ca urmare a unui caz de forţă majoră sau a cazului fortuit; în acest caz expeditorul are dreptul la restituirea tarifelor achitate, cu excepţia tarifului de așigurare.

Prezentul document face parte întegrantă din oferta comercială a FAN COURIER EXPRESS S.R.L., reprezentând clauzele generale ale contractului individual ce se va considera încheiat între expeditor şi FAN COURIER EXPRESS S.R.L., la momentul acceptării trimiterii poștale în reţeaua poştală. Contractul individual se încheie prin acceptarea de către expeditor a ofertei furnizorului, fără a fi necesară întocmirea unui înscris.

Prezentele Conditii Generale devin aplicabile la data de 1 iulie 2024.

S.C. FAN Courier Express S.R.L.

Reprezentant de Felix – Lucretiu Patrascanu