feedback

alerta

Având in vedere volumele mari de expediții estimate pentru acest sfârșit de an, începând cu 17.11.2017 - FAN Courier suspendă serviciul RED CODE pe o perioadă nedeterminată.

Întrebări frecvente

1. Cum pot vizualiza facturile în cadrul aplicației SelfAWB? Cum pot obține parola pentru secțiunea Facturi din cadrul aplicației SelfAWB?

Poți vizualiza facturile prin aplicația Selfawb doar dacă ai utilizat această aplicație în ultimele 30 zile. Primul pas este să trimiți username-ul SelfAWB pe adresa de e-mail facturare@fancourier.ro și vei primi o parolă (diferită de parola de logare în aplicație) cu ajutorul căreia iți vei putea vizualiza facturile în format pdf, iar anexele în format pdf și excel.

2. Pe consola Facturi din cadrul aplicației SelfAWB, pot vizualiza valoarea facturilor neachitate?

În acest moment pot fi vizualizate doar facturile emise în baza contractului de prestări servicii încheiat cu FAN Courier; pentru informații cu privire la valoarea facturilor neachitate scrie-ne pe adresa recuperare.debite@fancourier.ro și îți vom oferi toate informațiile de care ai nevoie.

3. Pot achita facturile numerar la curier?

Da, facturile pot fi achitate numerar la curier. Acesta va încasa valoarea facturilor și îți va emite chitanța, cu condiția ca valoarea facturii să nu depaseasca suma de 5.000 ron.

4. Am contract cu FAN Courier și doresc să obțin mai multe informații cu privire la data emiterii facturilor. Cum procedez?

Facturile se emit bilunar, pe data de 16 și 30/31 a lunii. Toate detaliile cu privire la data emiterii și tipul facturării agreat (Lunar/Bilunar) sunt specificate în contract. Dacă totuși mai ai intrebări, nu ezita : facturare@fancourier.ro.

5. Doresc să modific adresa de e-mail pe care se transmit facturile online. Cui mă adresez?

Pentru a modifica adresa de livrare a facturilor electronice, transmite solicitarea pe sales.bucuresti@fancourier.ro .

6. Pot primi pe email confirmarea de primire pentru una sau mai multe expediții?

Desigur. Trimite-ne solicitarea ta însoțită de numărul sau numerele de AWB pentru care dorești confirmarea pe adresa customer@fancourier.ro și îți vom răspunde în cel mai scurt timp posibil.

7. Cum procedez în cazul în care doresc să renunț la ramburs ?

Dacă ești persoană fizică, este necesară prezența ta la sediul FAN Courier, alături de numărul de AWB, packing list și cartea de identitate.
În cazul unei persoane juridice, solicitarea se trimite pe email, către contcolector.@fancourier.ro .

8. Doresc să modific adresa de livrare, pot primi expediția tot astăzi ?

Adresa de livrare poate fi modificată, însă redirecționarea către o adresă nouă înseamnă practic o altă livrare, cu termen mediu de 24 de ore. Așadar, o expediție redirecționată nu se livrează în aceeași zi .

9. Am cumpărat ceva de pe internet, însă produsul pe care l-am primit nu corespunde cu ce am comandat. Cum procedez ?

FAN Courier preia de la clientul expeditor (magazinul online) și predă clientului destinatar coletul sigilat. Conținutul nu cade în sarcina noastră, FAN Courier fiind responsabil doar cu transportul comenzii. Dacă există neconcordanțe între ce s-a comandat și ce s-a primit, îți recomandăm să iei legătura cu magazinul online de unde ai cumpărat produsul respectiv.

10. Am făcut o comanda pe internet, însă doresc să verific conținutul coletului înainte să îl plătesc pentru a mă asigura că este ceea ce am comandat, se poate?

Așa cum explicam și mai sus, preluăm și predăm coletul sigilat – deschiderea și verificarea coletului înainte de confirmare și implicit de plata rambursului și a transportului nu este permisă. Singura excepție o constituie serviciul Check On Delivery, cu care poți desface la livrare coletul pe care l-ai primit și poți vizualiza conținutul , fără însă a se face verificarea calității produselor aflate în colet. Serviciul presupune costuri suplimentare și se poate selecta și achita doar de către expeditor.

11. În cât timp se depun banii în cont în cazul expedițiilor cu ramburs de Cont colector / Cash?

Rambursul va fi virat în contul tău (pentru serviciul Cont Colector) sau livrat la adresă (în cazul returului cash) în maxim 2 zile lucrătoare din momentul livrării.

12. Ce înseamnă “Packing list”?

“Packing list” reprezintă lista de inventar a produselor din coletul tău: denumire, descriere, cod și valoare. Documentul este necesar în cazul expedițiilor trimise de persoane fizice, la care se solicită ramburs.

13. Ce înseamnă “Asigurarea expediției”? Cu ce mă ajută?

Prin “Asigurarea expediției”, plătești contravaloarea a 1% din valoarea trimiterii tale, iar în caz de deteriorare sau pierdere, vei fi despăgubit 100%. Atenție însă – asigurarea nu exclude ambalarea corespunzătoare.

14. Cum trebuie să îmi ambalez coletul? Îmi puneți la dispoziție ambalajul?

Pentru ca expediția ta să fie protejată corespunzător pe toată durata transportului, este foarte important ca modalitățile de ambalare recomandate să fie respectate ( vezi aici ). În plus, îți punem la dispoziție cutii de carton pe care le poți achiziționa din orice agenție (sediu fix) FAN Courier.

15. Care este ora maximă la care pot înregistra o comandă telefonică ?

Ora maximă până la care se înregistrează comenzile telefonice este ora 19:00 pentru București și ora 16:00 pentru restul țării, dar expediția trebuie să fie pregătită în momentul preluării de către curier.

16. Am făcut o comanda la un magazin online, am primit un număr de AWB, dar acesta nu apare în sistemul dvs, de ce?

Coletul tău nu a fost încă preluat de curier, AWB-ul neregâsindu-se în baza de date pentru că nu a fost scanat încă. Expediția urmează să apară în sistem de îndată ce coletul va fi preluat de FAN Courier de la clientul expeditor.

Întrebări Collect Point

1. Ce reprezintă programul de lucru afișat în platformă?

"Este programul de lucru al magazinelor PayPoint Colet Expres. Doar în aceste zile și intervale orare aveți posibilitatea de a intra în posesia coletelor. În general magazinele au un program extins de lucru, inclusiv în zilele de sămbăta și duminică."

2. Ce reprezintă distanța afișată în platformă?

Este distanța aproximativă de la adresa pe care ați introdus-o și până la magazin.

3. Pot caută magazine PayPoint Colet Expres și în jurul altor adrese?

Da, aveți posibilitatea de a introduce altă adresa iar sistemul vă va returna cele mai apropiate magazine PayPoint Colet Expres față de noua adresă introdusă. Atenție, aveți posibilitatea de a schimba doar strada și numărul, nu și orașul. Dacă doriți să alegeți o adresă din alt oraș, va fi necesar să vă reîntoarceți în pagina magazinului online și să modificați orașul destinatar.

4. Am vizitat magazinul însă reprezentantul magazinului nu găsește coletul meu. Ce trebuie să fac?

"În cazul în care FAN Courier a predat coletul la magazin iar dumneavoastră ați fost notificat că a ajuns în magazin, vă sugerăm să urmați pașii de mai jos: * Descrieți ambalajul și tipul produsului pe care l-ați comandat
* Descrieți mărimea și greutatea produsului sau a coletului
* Verificați dacă sunteți la magazinul pe care l-ați ales
* Rugați reprezentantul magazinului să verifice toate coletele care au forma sau dimensiuni apropiate de cele pe care i le-ați descris"

5. După ce am comandat produsul, în cât timp ajunge acesta la magazin?

Din momentul confirmării comenzii online, coletul va fi disponibil în magazinul PayPoint Colet Expres începând cu a doua zi lucrătoare. În momentul în care acesta va fi disponibil în magazin, veți fi notificați. Termenul în care coletul va ajunge în magazin poate varia deoarece depinde de ziua în care este predat de magazinul online curierului FAN. Pentru a afla mai multe detalii referitoare la timpul de tranzit, vă sugerăm să solicitați informații de la magazinul online de la care ați achiziționat produsul.

6. Ce reprezintă codurile de validare?

Este o parolă unică formată din 5 caractere alfanumerice prin intermediul căreia aveți posibilitatea de a intra în posesia coletului. Codul de colectare îl veți primi prin sms/email. Autorizarea livrărilor în magazine se efectuează exclusiv prin intermediul acestor coduri și a cărților de identitate.

7. Cum pot intra în posesia coletului?

Din momentul în care sunteți notificați vă puteți deplasa la magazinul PayPoint Colet Expres fiind necesar să aveți asupra dumneavoastră codul unic de validare și cartea de identitate.

8. Când și cum aflu când coletul meu a ajuns în magazin?

În momentul în care coletul este predat de reprezentantul FAN Courier la magazin, veți primi automat sms/email cu absolut toate informațiile necesare.

9. Cum pot afla în ce status se află o expediție?

Pentru a afla statusul unei expediții, accesați: http://www.fancourier.ro/ sau solicitați informații pe mail: collectpoint@fancourier.ro

10. Ce dovadă de plată primesc în magazin pentru contravaloarea sumelor Ramburs sau a taxelor de transport?

Pentru orice sumă achitată în magazin, reprezentantul magazinului vă va oferi o chitanță. Pentru a obține o factură pentru taxele de transport pe care le achitați este necesar să contactați FAN Courier și să ne oferiți datele dvs. și numărul de chitanță emisă în magazin.

11. Cât timp am la dispoziție pentru a ridica expediția din magazin?

Termenul de păstrare în magazinele PayPoint Colet Expres este de 7 zile calendaristice. Dacă nu vă prezentați la magazin în acest termen, coletul va fi returnat expeditorului.

Întrebări Expedieri internaționale

1. Care sunt modalitățile de transport oferite?

FAN Courier oferă servicii de transport pe cale  rutieră (în majoritatea țărilor UE) și pe cale aeriană (worldwide).

2. Cât mă costă?

Pentru tarif, accesați secțiunea Estimare cost.

3. Cât durează transportul?

Pentru timpul de tranzit accesați: timp rutier și timp aerian

4. Cum plasez o comandă?

Înainte de a plasa comanda, vă rugăm să verificați tariful și timpul de tranzit aferent trimiterii. Comanda se poate înregistra accesând Cheamă un curier sau pe adresa international@fancourier.ro.

5. Pot aduce coletul la un punct de lucru FAN Courier?

Se poate preda expediția la oricare dintre sediile sau punctele de lucru FAN Courier. Date de contact le puteți găsi aici.

6. Cum fac o comandă pentru transport din altă țară?

Pentru comenzi de import (serviciu disponibil numai cu plata în România), clientul destinatar trebuie să ne scrie pe adresa international@fancourier.ro. menționând următoarele detalii:

*specificații colet: greutate, dimensiuni, conținut
*nume firmă expeditor/destinatar
*adrese complete (strada, număr stradă, cod poștal)
*persoane de contact
*numere de telefon
*data și intervalul orar când se poate efectua preluarea

Preluarea se efectuează în condițiile unei ambalări corespunzătoare de către clientul expeditor, iar ridicarea se face doar de la persoane juridice.

7. Poate plăti cel care primește coletul?

Plata transportului se poate efectua numai de către clientul din România, atât pentru export, cât și pentru import.

8. Pot primi înapoi contravaloarea bunurilor trimise?

Serviciul ramburs nu este disponibil pentru trimiterile internaționale.

9. Ce acte sunt necesare pentru trimiteri în afara UE?

Pentru expedițiile trimise în afara UE care au alt conținut decât documente trebuie să pregătiți acte pentru vamă (factura proforma, packing list, copie după CUI-ul companiei sau CI expeditor) si să le predați curierului împreună cu expediția.

10. Cum asigur coletul?

Serviciul de asigurare este disponibil doar pentru trimiterile pe cale aeriană. La tarif se adaugă 1% din valoarea declarată a bunurilor. Valoarea trebuie să fie probată cu copie factură achiziție/factura comercială. Serviciul de asigurare nu este disponibil pentru transportul rutier.

11. Cum aflu unde este coletul?

Pentru informații privind statusul expediției, accesați AWB Tracking sau solicitați detalii pe adresa international@fancourier.ro

12. Pot primi dovada de livrare?

Dovada de livrare se poate oferi gratuit (copie scanată), la solicitare pe international@fancourier.ro, după data estimată de livrare.

13. Cum solicit returnarea coletului?

Solicitările de retur se trimit pe adresa international@fancourier.ro, mentionând numărul de AWB (numărul documentului de transport).

14. Cum modific adresa de livrare?

Datele de livrare corecte/suplimentare se trimit pe adresa international@fancourier.ro, mentionând numărul de awb (numărul documentului de transport).

15. Cum sunt despăgubit în caz de pierdere?

Pentru trimiterile poștale internaționale, FAN Courier răspunde în baza acordurilor internaționale în vigoare, astfel:

*Dacă trimiterea este transportată pe calea aerului și implică o destinație finală sau oprirea într-o altă țară decât țara de plecare, se vor aplica dispozițiile Convenției de la Varșovia din 1929 sau ale Convenției de la Montreal din 1999. Aceste convenții limitează răspunderea pentru pierdere, distrugere sau întarziere a transportului la 19 drepturi speciale de tragere/kg brut.

*Pentru transportul rutier internațional, răspunderea pentru pierderea sau distrugerea coletului va fi guvernată de către CRM – Convenția pentru Transport Internațional Rutier din 1956. Această convenție limitează răspunderea la maxim 8,33 drepturi speciale de tragere/kg brut.
În caz de întârziere, dacă cel în drept face dovada că din acea întârziere a rezultat un prejudiciu, transportatorul este ținut să plătească daune care nu pot depăși prețul transportului.

16. Cum închei un contract pentru trimiteri internaționale?

Vă rugăm să trimiteți solicitarea pe adresa international@fancourier.ro..