Lumea modernă ar fi greu de imaginat în afara serviciilor de curierat. În fiecare zi, mii de mașini străbat lumea livrând pachete, plicuri, surprize, mesaje, emoții, ducând proiecte la îndeplinire și construind povești inedite.
Dar oare cum a început totul? FAN Courier a luat naștere pentru a răspunde nevoii oamenilor și companiilor de a transmite rapid și ușor colete oriunde în țară către cei dragi sau către partenerii importanți în business.
În 1998, cei trei fondatori FAN Courier iau decizia înființării serviciului de curierat ce va deveni în scurt timp lider pe piața autohtonă. Cei doi frați, Adrian și Neculai Mihai, împreună cu prietenul lor din copilărie, Felix Pătrășcanu, au pornit la drum cu o investiție financiară personală și cu o abordare similară, bazată pe aceleași valori. Acest set similar de valori îi va ajuta mai departe să se raporteze la piața din România cu optimism și încredere, o țară în care merită să investești pentru că oferă nenumărate posibilități de creștere și dezvoltare.
Pe 16 ianuarie, în acelasi an al înființării, cei trei prieteni au primit și prima comandă de curierat din partea unei firme cu profil medical, primul partener de business care a rămas fidel până în ziua de azi. Primele expedieri au fost onorate folosind autovehiculele personale, una dintre ele purtând nume de scenă – „Furia verde”. De atunci, flota auto a crescut constant, ajungând în prezent la nu mai puțin de 3.100 de autovehicule.
Felix Patrășcanu, unul dintre fondatorii FAN Courier, este de părere că orice organizație e un organism viu, care trebuie întreținut și să se adapteze provocărilor. Aceast tip de gândire a fost și mobilul principal care a ținut compania în top.
Drumul până la poziția de „lider de piață”
După 8 ani de la înființare, în 2006, FAN Courier devine lider de piață. Drumul până la statutul de „cel mai bun” a însemnat investiție continuă în servicii cu valoare adăugată și dezvoltare permanentă. Un an mai târziu, povestea celor trei prieteni avea să se transforme în mod surprinzător. În 2007, depozitul avea atât de multe colete, încât devenise neîncăpător. Acesta a fost și momentul în care s-a luat decizia înființării unui HUB modern, dotat la cele mai înalte standarde.
La 10 ani de la înființare, FAN Courier deținea 1500 de autovehicule și avea 2000 de angajați. Compania pornește de la o politică a încrederii, „de la angajați către clienți”, o abordare extrem de sănătoasă pentru piața de profil. Dedicarea angajaților, dar și implicarea conducerii și investițiile constante au adus creștere financiară chiar și pe timp de criză. Mai târziu, inaugurarea primei benzi de sortare din România și deschiderea HUB-ului din Ștefănești au devenit semne clare ale consolidării poziției pe piață.
Premiile și distincțiile primite de-a lungul timpului reprezintă garanția că FAN Courier se află întotdeuna pe drumul cel bun, ca promisiunea „oriunde, cu plăcere” este reflectată în toate ariile de activitate. (Mai multe despre premiile și distincțiile FAN aici)
Ce înseamnă astăzi FAN Courier:
În prezent, FAN Courier este unul dintre cele mai puternice branduri autohtone, regăsindu-se pe locul 12 în „Top 100 Cele mai cunoscute și longevive branduri românești” realizat de revista BIZ, cu 124 de filiale în toată țara și o echipă FANtastică pregătită să livreze chiar și în cele mai îndepărtate localități din țară. Un curier FAN este un om de acțiune, mereu pe drumuri, dar întotdeuna gata să pornească spre o nouă destinație, să creeze noi relații, să aducă zâmbete. Profesionalismul angajaților este și mobilul care a reușit să poziționeze compania pe o treaptă superioară în ceea ce privește calitatea serviciilor oferite. La toate acestea se adaugă și dorința de a deservi, în fiecare an, cât mai multe localități făraă kilometri suplimentari.
Astăzi, FAN Courier este cea mai cunoscută companie de curierat din România, cu o cifră de afaceri ce va depăși 100 de mil. de euro și 33 de mil. de expedieri în 2016. Dincolo de cifre, de kilometri parcurși sau de numărul de pachete livrate, FAN Courier înseamnă apropiere, timp, viteză și emoție. Tu ce experiență pozitivă ai trăit împreună cu FAN Courier? ?