Acasă Sustenabilitate & CSR

Sustenabilitate & CSR

Într-o lume marcată de provocări globale precum schimbările climatice, epuizarea resurselor și inegalitatea socială, sustenabilitatea a devenit esențială pentru companii. Ca firmă de curierat integrată în rețeaua comerțului local și regional, ne asumăm responsabilitatea de a reduce impactul asupra mediului și de a maximiza contribuțiile pozitive pentru societate. Din acest motiv, am elaborat prima noastră strategie de sustenabilitate, care reflectă angajamentul de a integra practici responsabile în toate operațiunile noastre – de la transport și logistică, la motivarea angajaților și implicarea în comunitate. Considerăm că sustenabilitatea nu este doar un imperativ moral, ci și o necesitate strategică pentru viabilitatea și succesul pe termen lung.

La FAN Courier, recunoaștem impactul semnificativ al industriei de curierat asupra mediului, însă privim aceste provocări ca oportunități de inovare, colaborare și construire a unui viitor mai bun. Strategia noastră de sustenabilitate pentru perioada 2024–2027, având ca an de referință 2023, se bazează pe cinci obiective strategice:

  1. Livrăm promisiunea de a reduce impactul operațiunilor noastre de curierat asupra mediului.
  2. Livrăm promisiunea unei legături puternice între clienții noștri și utilizatorii lor finali.
  3. Livrăm promisiunea unui mediu de lucru care să inspire.
  4. Livrăm promisiunea unui viitor în care depășim bariere sociale.
  5. Livrăm promisiunea unui model de guvernanță care oferă încredere.

Prin acești piloni, urmărim reducerea amprentei de mediu și consolidarea bunăstării și încrederii angajaților, clienților și comunităților, prin investiții în tehnologii mai curate, energie regenerabilă și implicare activă în societate.

Contribuția FAN Courier la

Obiectivele de Dezvoltare Durabilă


Asigurarea unei vieți sănătoase și promovarea bunăstării pentru toți

Asigurarea unei educații incluzive și echitabile de calitate și promovare a oportunităților de învățare pe tot parcursul vieții pentru toți

Realizare a egalității de gen și împuternicirea tuturor femeilor și fetelor

Asigurarea accesului la energie accesibilă, durabilă, fiabilă și modernă pentru toți

Promovarea creșterii economice susținute, incluzive și durabile, a ocupării depline și productive și a muncii decente pentru toți

Reducerea inegalității în interiorul și între țări

Asigurarea modelelor durabile de consum și producție

Promovarea societăților pașnice și incluzive pentru dezvoltarea durabilă, oferirea accesului la justiție pentru toți și construirea unor instituții eficiente, responsabile și incluzive la toate nivelurile

Luarea de măsuri urgente pentru combaterea schimbărilor climatice și a impactului acestora

Consolidarea mijloacelor de implementare și revitalizarea parteneriatului global pentru dezvoltare durabilă

Raport de Sustenabilitate

Descoperă modul în care transformăm angajamentele în acțiuni concrete. Declarația noastră de sustenabilitate prezintă performanțele ESG, progresul față de obiectivele Strategiei de Sustenabilitate 2023–2027 și direcțiile prin care accelerăm tranziția către un model de curierat responsabil: reducerea emisiilor, respectarea drepturilor omului, îmbunătățirea condițiilor de muncă și consolidarea unui lanț de aprovizionare sustenabil.

Obiectivele strategice ale FAN Courier


I. Livrăm promisiunea de a reduce impactul operațiunilor noastre de curierat asupra mediului

Ne reducem continuu impactul asupra mediului, concentrându-ne pe scăderea emisiilor generate de operațiunile proprii și de lanțul nostru valoric. Investim în tehnologii curate, eficiență operațională și ambalaje sustenabile, având ca obiectiv atingerea neutralității emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2040. Astfel, consolidăm angajamentul FAN Courier pentru un model de curierat responsabil și o economie mai verde.

Direcții strategice și acțiuni în derulare:

  • reducerea emisiilor de carbon rezultate din operațiunile de livrare colete prin extinderea rețelei FANbox si a rețelei de puncte fixe, dar și prin creșterea flotei de vehicule electrice cu o medie de 50 vehicule pe an
  • dezvoltarea unui plan de decarbonare pentru stabilirea țintelor de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră până la finalul anului 2026
  • obținerea aprobarii SBTi pentru obiectivele noastre de decarbonare până în 2030.
  • dezvoltarea unui proiect pilot de livrare cu emisii scăzute în București
  • extinderea producției și a consumului propriu de energie regenerabilă

II.Livrăm promisiunea unei legături puternice între clienții noștri și utilizatorii lor finali

Misiunea noastră este să îmbunătățim experiența dintre clienții noștri și consumatorii lor finali. Ne angajăm să facilităm interacțiuni fluide și plăcute, să asigurăm calitatea și promptitudinea fiecărei livrări și să inovăm în mod constant pentru a oferi servicii simple, eficiente și inteligente. În centrul acțiunilor noastre se află dorința de a depăși așteptările clienților și de a construi relații de încredere și loialitate pe termen lung.

Direcții strategice și acțiuni în derulare:

  • Implementarea de instrumente și metode pentru a măsura și a crește rata de satisfacție a clienților cu privire la serviciile de livrare oferite până la finalul anului 2026.
  • Dezvoltarea unui plan de acțiune pentru îmbunătățirea calității serviciilor de asistență clienți, prin reducerea reclamațiilor și optimizarea timpului de răspuns până la finalul anului 2026.
  • Dezvoltarea și implementarea unor inițiative specifice pentru îmbunătățirea serviciilor de livrare și a experienței clienților, precum reducerea timpului de livrare, optimizarea procesului de comunicare cu clienții și îmbunătățirea calității serviciului de suport, în conformitate cu strategia de afaceri.
  • Dezvoltarea și implementarea de inițiative pentru creșterea nivelului de loialitate și recomandare a clienților, inclusiv servicii personalizate, programe de loialitate și bonusuri bazate pe recomandări.

III. Livrăm promisiunea unui mediu de lucru care să inspire

Angajamentul nostru depășește livrarea coletelor și include grija pentru oamenii alături de care lucrăm. Ne dorim un mediu de lucru care să inspire, să asigure bunăstare, siguranță și dezvoltare profesională, recunoscând că angajații sunt cea mai importantă resursă pentru succesul pe termen lung. Investim în formare, echilibru între viața personală și profesională, recunoaștere și apreciere, precum și într-o cultură orientată spre performanță, inovație și spirit antreprenorial. Promovăm diversitatea și incluziunea, astfel încât fiecare angajat să se simtă respectat și valorizat.

Direcții strategice și acțiuni în derulare:

  • Implementarea unui sistem anual de consultare a angajaților și a unui plan de acțiune pe baza rezultatelor.
  • Elaborarea și comunicarea ghidului împotriva violenței și hărțuirii prin sesiuni de instruire anuale.
  • Implementarea planului de instruire pentru sănătate și siguranță în muncă pentru personalul operațional propriu, cu extindere treptată către agenții colaboratoare.
  • Asigurarea unei politici salariale competitive pentru toate categoriile de angajați.
  • Program de lucru flexibil și opțiuni de telemuncă
  • Programe continue de formare și dezvoltare profesională, aliniate la obiectivele de business

IV. Livrăm promisiunea unui viitor în care depășim bariere sociale

Misiunea noastră este să ajutăm comunitatea în care operăm să-și depășească limitele și să-și exploreze potențialul la valoarea maximă. Prin intermediul Fundației FAN Courier și a programelor de CSR, ne dorim să fim un catalizator pentru schimbare și progres în societatea românească și să oferim tuturor sprijinul pentru a excela. Avem convingerea că educația, performanța, un mod de viață activ și spiritul antreprenorial sunt pilonii care au forța de a schimba societatea în bine, lucru care ne ambiționează să investim în proiecte și inițiative care promovează aceste valori.

Zone în care generăm impact:

  • Reducerea abandonului școlar prin sprijinirea cu burse de studiu a unui număr de minim 100 elevi/an care să urmeze cursurile liceale și universitare
  • Îmbunătățirea condițiilor de viață pentru familiile cu locuințe nebranșate la electricitate.
  • Sprijinirea inițiativelor culturale prin crearea unui parteneriat multianual cu Biblioteca Națională a României.
  • Realizarea de transporturi gratuite pentru cauze sociale și umanitare, inclusiv comunități și grupuri defavorizate, instituții de învățământ, persoane și comunități aflate în dificultate.
  • Plantarea a minimum 20.000 de arbori pe an în zonele cu risc de deșertificare, pe terenuri degradate și neproductive
  • Susținem ONG-uri active în domeniul educației, protecției mediului, sănătății, accesului la informație, „community building” și „advocacy”.

V. Livram promisiunea unui model de guvernanță care oferă încredere

Misiunea noastră este de a implementa și a menține standarde ridicate de transparență, integritate și responsabilitate în toate aspectele operaționale și decizionale ale afacerii. Acest model de guvernanță are ca scop să inspire încredere atât în interiorul organizației, între angajați și conducere, cât și în exterior, în rândul partenerilor de afaceri, clienților și comunităților în care operăm.

Direcții strategice și acțiuni în derulare:

  • Crearea premiselor pentru promovarea unui comportament etic și responsabil la locul de muncă.
  • Crearea până în 2027 a premiselor pentru promovarea unui comportament etic și responsabil pentru furnizori.
  • Integrarea mai strânsă a temelor de sustenabilitate în structura de guvernanță a companiei.
  • Asigurarea confidențialității datelor, a canalelor de comunicare/avertizare și a protecției avertizorilor.
  • Stabilirea unui proces eficient de identificare, evaluare și gestionare a riscurilor, inclusiv a riscurilor ESG.