Acasă F.A.Q.

F.A.Q.

Întrebări frecvente

Poți vizualiza facturile prin aplicația selfawb doar dacă ai utilizat această aplicație în ultimele 30 zile. Primul pas este să trimiți username-ul selfAWB pe adresa de e-mail facturare@fancourier.ro și vei primi o parolă (diferită de parola de logare în aplicație) cu ajutorul căreia îți vei putea vizualiza facturile în format PDF, iar anexele în format PDF și excel.

În acest moment, pot fi vizualizate doar facturile emise în baza contractului de prestări servicii încheiat cu FAN Courier. Pentru informații cu privire la valoarea facturilor neachitate, scrie-ne pe adresa recuperare.debite@fancourier.ro și îți vom oferi toate informațiile de care ai nevoie.

Da, facturile pot fi achitate numerar la curier. Acesta va încasa valoarea facturilor și îți va emite chitanța, cu condiția ca valoarea achitată să nu depăşească suma de 5.000 lei/persoană juridică, respectiv 10.000 lei/persoană fizică.

Facturile se emit bilunar, pe data de 16 și 30/31 ale lunii. Toate detaliile cu privire la data emiterii și tipul facturării agreat (lunar/bilunar) sunt specificate în contract. Dacă, totuși, mai ai intrebări, nu ezita să ne scrii la facturare@fancourier.ro.

Pentru a modifica adresa de livrare a facturilor electronice, transmite solicitarea pe sales.bucuresti@fancourier.ro.

Desigur. Trimite-ne solicitarea ta însoțită de numărul sau numerele de AWB pentru care dorești confirmarea pe adresa customer@fancourier.ro și îți vom răspunde în cel mai scurt timp posibil.

Solicitarea se transmite pe email către contcolector@fancourier.ro, însoţită de copie AWB/PackingList. Pot exista cazuri exceptionale în care se va solicita ca renunţarea la ramburs să se facă în cel mai apropriat sediu FAN Courier în baza unei cereri.

Adresa de livrare poate fi modificată, însă redirecționarea către o adresă nouă înseamnă practic o altă livrare, cu termen mediu de 24 de ore. Așadar, o expediție redirecționată nu se livrează în aceeași zi.

FAN Courier preia de la clientul expeditor (magazinul online) și predă clientului destinatar coletul sigilat. Conținutul nu cade în sarcina noastră, FAN Courier fiind responsabil doar cu transportul comenzii. Dacă există neconcordanțe între ce s-a comandat și ce s-a primit, îți recomandăm să iei legătura cu magazinul online de unde ai cumpărat produsul respectiv.

FAN Courier preia și predă coletul sigilat – deschiderea și verificarea coletului înainte de confirmare și, implicit, de plata rambursului și a transportului nu este permisă. Singura excepție o constituie opțiunea Check on delivery, care iți permite să deschizi coletul la livrare și poți vizualiza conținutul, fără însă a testa produsele aflate în colet. Această opțiune presupune costuri suplimentare și se poate selecta și achita doar de către expeditor.

Rambursul va fi virat în contul tău (pentru rambursurile Cont Colector), respectiv livrat la adresă (pentru rambursurile cash) în maximum 2 zile lucrătoare de la data încasării.

Prin “Asigurarea expediției”, plătești contravaloarea a 1% din valoarea trimiterii tale, iar în caz de deteriorare sau pierdere, vei fi despăgubit 100%. Atenție însă – asigurarea nu exclude ambalarea corespunzătoare.

Pentru ca expediția ta să fie protejată corespunzător pe toată durata transportului, este foarte important ca modalitățile de ambalare recomandate să fie respectate ( vezi aici ). În plus, îți punem la dispoziție cutii de carton pe care le poți achiziționa din orice agenție (sediu fix) FAN Courier.

Ora maximă până la care se înregistrează comenzile telefonice este ora 18:00 pentru București și ora 16:00 pentru restul țării, dar expediția trebuie să fie pregătită în momentul preluării de către curier.

Coletul tău nu a fost încă preluat de curier, AWB-ul neregăsindu-se în baza de date, pentru că nu a fost scanat încă. Expediția urmează să apară în sistem de îndată ce coletul va fi preluat de FAN Courier de la clientul expeditor.

FANbox

FANbox este soluția ideală pentru persoanele active care doresc o alternativă flexibilă de livrare și ridicare a expedierilor, având posibilitatea de a trimite sau ridica colete direct din lockerele FANbox. Mai multe detalii sunt disponibile aici.

La FANbox puteți achita cu cardul atât valoarea rambursului, cât și a transportului.

Dacă aveți un contract de colaborare cu FAN Courier, pentru a beneficia de serviciul FANbox, trebuie să contactați departamentul de Vânzări pentru a încheia un act adițional. Mai multe detalii aici.

Pentru livrare prin serviciul FANbox, nu se percepe taxă pentru kilometri suplimentari. Se percep kilometri suplimentari doar pe optiunea de predare la FANbox. Dacă expediați un colet prin serviciul FANbox cu optiune DropOff depunându-l într-un FANbox din București, de exemplu, iar destinatarul se află într-o localitate unde se aplică kilometri suplimentari, aceștia vor fi taxați conform tarifelor în vigoare. Află mai multe aici. [RD1] 


 [RD1]Am schimbat textul aici putin.

Tarifele pentru plicuri și colete sunt fixe și nu se percepe taxă pentru kilogramele suplimentare.

Casetele lockerelor au dimensiuni standard și permit depozitarea unui singur colet.

Puteți solicita detaliile necesare la adresa de e-mail fanbox@fancourier.ro sau prin intermediului ChatBot-ului de pe site-ul nostru.

Coletele pot fi depuse la FANbox în maximum 30 de zile calendaristice, în orice FANbox.

Pentru clienții ocazionali, predarea se face prin scanarea AWB-ului sau QR-ului sau prin introducerea PIN-ului primit prin e-mail sau SMS, fără a fi necesară printarea AWB-ului. Pentru clienții cu contract este necesară printarea AWB-ului și lipirea acestuia pe colet. Predarea se face exclusiv prin scanarea AWB-ului.

Ridicarea coletelor de la FANbox se face prin scanarea codului QR la locker sau introducerea PIN-ului manual pe tableta lockerului FANbox. Codul QR și PIN-ul sunt disponibile în aplicația mobilă FAN Courier, dar și în e-mailul/SMS-ul care anunță predarea coletului în FANbox.

În cazul în care caseta nu s-a deschis, ne puteți sesiza problema la numarul de telefon 021.9336, adresa de e-mail fanbox@fancourier.ro sau în secțiunea de chatbot din site-ul fancourier.ro.

Da, puteți încerca plata mai târziu sau pe loc cu un alt card. Plata poate fi făcută oricând, în intervalul de ridicare.

Dacă doriți prelungirea termenului de ridicare, accesați link-ul din SMS-ul primit în ziua livrării și selectați prelungirea termenului în funcție de nevoie.

Collect Point

Pentru orice sumă achitată în magazin, vei primi o chitanță din partea reprezentantului. Dacă dorești o factură pentru taxele de transport plătite, este necesar să contactezi FAN Courier, furnizând datele tale și numărul chitanței emise în magazin.

Dacă ai fost notificat prin SMS sau email că FAN Courier a predat coletul la magazinul partener, dar acesta nu îl găsește, urmează acești pași: explică reprezentantului magazinului ce tip de produs așteptai și cine este expeditorul; oferă, dacă poți, detalii despre dimensiunea și greutatea coletului; verifică dacă te-ai prezentat la adresa corectă, deoarece pot exista mai multe magazine PayPoint în zonă; iar dacă problema persistă, contactează departamentul Out of Home al FAN Courier la numărul 021.9336.

Pentru livrarea prin Collect Point, coletul nu trebuie să depășească greutatea de 10 kg și dimensiunile de 60x90x60 cm. În cazul plicurilor, greutatea maximă admisă este de 500 de grame.

Poți găsi cel mai apropiat magazin PayPoint accesând site-ul FAN Courier, în secțiunea “Locații”. Accesează direct pagina aici.

Da, poți preda un colet la un Collect Point. Trebuie doar să generezi un AWB, alegi “Predare personală” și selectezi locația PayPoint favorită.

Este programul de lucru al magazinelor PayPoint Colet Expres. Doar în aceste zile și intervale orare aveți posibilitatea de a intra în posesia coletelor. În general magazinele au un program extins de lucru, inclusiv în zilele de sămbăta și duminică.

Este distanța aproximativă de la adresa pe care ați introdus-o și până la magazin.

Da, aveți posibilitatea de a introduce altă adresa iar sistemul vă va returna cele mai apropiate magazine PayPoint Colet Expres față de noua adresă introdusă. Atenție, aveți posibilitatea de a schimba doar strada și numărul, nu și orașul. Dacă doriți să alegeți o adresă din alt oraș, va fi necesar să vă reîntoarceți în pagina magazinului online și să modificați orașul destinatar.

În cazul în care FAN Courier a predat coletul la magazin iar dumneavoastră ați fost notificat că a ajuns în magazin, vă sugerăm să urmați pașii de mai jos: * Descrieți ambalajul și tipul produsului pe care l-ați comandat
* Descrieți mărimea și greutatea produsului sau a coletului
* Verificați dacă sunteți la magazinul pe care l-ați ales
* Rugați reprezentantul magazinului să verifice toate coletele care au forma sau dimensiuni apropiate de cele pe care i le-ați descris

Din momentul confirmării comenzii online, coletul va fi disponibil în magazinul PayPoint Colet Expres începând cu a doua zi lucrătoare. În momentul în care acesta va fi disponibil în magazin, veți fi notificați. Termenul în care coletul va ajunge în magazin poate varia deoarece depinde de ziua în care este predat de magazinul online curierului FAN. Pentru a afla mai multe detalii referitoare la timpul de tranzit, vă sugerăm să solicitați informații de la magazinul online de la care ați achiziționat produsul.

Este o parolă unică formată din 5 caractere alfanumerice prin intermediul căreia aveți posibilitatea de a intra în posesia coletului. Codul de colectare îl veți primi prin sms/email. Autorizarea livrărilor în magazine se efectuează exclusiv prin intermediul acestor coduri și a cărților de identitate.

Din momentul în care sunteți notificați vă puteți deplasa la magazinul PayPoint Colet Expres fiind necesar să aveți asupra dumneavoastră codul unic de validare și cartea de identitate.

În momentul în care coletul este predat de reprezentantul FAN Courier la magazin, veți primi automat sms/email cu absolut toate informațiile necesare.

Pentru a afla statusul unei expediții, accesați: https://www.fancourier.ro/ sau solicitați informații pe mail: collectpoint@fancourier.ro

Pentru orice sumă achitată în magazin, reprezentantul magazinului vă va oferi o chitanță. Pentru a obține o factură pentru taxele de transport pe care le achitați este necesar să contactați FAN Courier și să ne oferiți datele dvs. și numărul de chitanță emisă în magazin.

Termenul de păstrare în magazinele PayPoint Colet Expres este de 7 zile calendaristice. Dacă nu vă prezentați la magazin în acest termen, coletul va fi returnat expeditorului.

Expedieri internaționale

FAN Courier oferă servicii de transport pe cale rutieră (în majoritatea țărilor UE) și pe cale aeriană (worldwide).

Pentru tarif, accesați secțiunea Estimare cost.

Pentru timpul de tranzit accesați: timp rutier și timp aerian.

Înainte de a plasa comanda, vă rugăm să verificați tariful și timpul de tranzit aferent trimiterii. Comanda se poate înregistra accesând Cheamă un curier sau pe adresa international@fancourier.ro.

Se poate preda expediția la oricare dintre sediile sau punctele de lucru FAN Courier. Date de contact le puteți găsi aici.

Pentru comenzi de import (serviciu disponibil numai cu plata în România), clientul destinatar trebuie să ne scrie pe adresa international@fancourier.ro. menționând următoarele detalii:

*specificații colet: greutate, dimensiuni, conținut
*nume firmă expeditor/destinatar
*adrese complete (strada, număr stradă, cod poștal)
*persoane de contact
*numere de telefon
*data și intervalul orar când se poate efectua preluarea

Preluarea se efectuează în condițiile unei ambalări corespunzătoare de către clientul expeditor, iar ridicarea se face doar de la persoane juridice.

Prin intermediul Serviciului Export Cont Colector puteti trimite expeditii cu ramburs pentru tarile Ungaria si Bulgaria. Serviciul ramburs nu este disponibil pentru alte tari.

Pentru mai multe detalii accesati [Servicii] sau scrieti-ne pe adresa international@fancourier.ro.

Plata transportului se poate efectua numai de către clientul din România, atât pentru export, cât și pentru import.

Pentru expedițiile trimise în afara UE care au alt conținut decât documente trebuie să pregătiți acte pentru vamă (factura proforma, packing list, copie CUI sau CI, cod EORI – https://www.customs.ro/e-customs/eori) si să le predați curierului împreună cu expediția

FAN COURIER EXPRESS S.R.L. nu oferă și nu prestează servicii de trimitere cu valoare declarată având ca obiect trimiteri poştale internaționale.

Pentru informații privind statusul expediției, accesați AWB Tracking sau solicitați detalii pe adresa international@fancourier.ro.

Dovada de livrare se poate oferi gratuit (copie scanată), la solicitare pe international@fancourier.ro, după data estimată de livrare.

Solicitările de retur se trimit pe adresa international@fancourier.ro, mentionând numărul de AWB (numărul documentului de transport).

Datele de livrare corecte/suplimentare se trimit pe adresa international@fancourier.ro, mentionând numărul de awb (numărul documentului de transport).

FAN Courier Express răspunde pentru trimiterile poştale internaţionale în conformitate cu prevederile referitoare la răspunderea (despăgubirea) aplicabilă trimiterilor poștale interne mentionate in “Condiții generale privind furnizarea serviciilor poștale”. Pentru mai multe detalii, te rugam sa accesezi link-ul https://www.fancourier.ro/conditii-generale-privind-furnizarea-serviciilor-postale/.

Vă rugăm să trimiteți solicitarea pe adresele de email international@fancourier.ro și sales.bucuresti@fancourier.ro.

selfAWB

Poți vizualiza facturile prin aplicația selfawb doar dacă ai utilizat această aplicație în ultimele 30 zile. Primul pas este să trimiți username-ul selfAWB pe adresa de e-mail facturare@fancourier.ro și vei primi o parolă (diferită de parola de logare în aplicație) cu ajutorul căreia îți vei putea vizualiza facturile în format PDF, iar anexele în format PDF și excel.

În acest moment, pot fi vizualizate doar facturile emise în baza contractului de prestări servicii încheiat cu FAN Courier. Pentru informații cu privire la valoarea facturilor neachitate, scrie-ne pe adresa recuperare.debite@fancourier.ro și îți vom oferi toate informațiile de care ai nevoie.

Da, facturile pot fi achitate numerar la curier. Acesta va încasa valoarea facturilor și îți va emite chitanța, cu condiția ca valoarea achitată să nu depăşească suma de 5.000 lei/persoană juridică, respectiv 10.000 lei/persoană fizică.

Facturile se emit bilunar, pe data de 16 și 30/31 ale lunii. Toate detaliile cu privire la data emiterii și tipul facturării agreat (lunar/bilunar) sunt specificate în contract. Dacă, totuși, mai ai intrebări, nu ezita să ne scrii la facturare@fancourier.ro.

Pentru a modifica adresa de livrare a facturilor electronice, transmite solicitarea pe sales.bucuresti@fancourier.ro.