Drumul unui colet de la expeditor la destinatar cu FAN Courier

15 noiembrie 2016 | Autor : FAN Courier

Primești colete, trimiți plicuri și te bucuri atunci când ceea ce ai comandat online ajunge la tine în mai puțin de 24 de ore, dar te-ai întrebat vreodată cum funcționează sistemul de curierat? Cine sortează plicurile? Cine se asigură că ele ajung la adresa exactă sau cine cântărește coletele ? Dincolo de munca și dedicarea fiecărui curier, șofer, manipulant sau operator call center, este vorba despre un sistem complex și o tehnologie de ultimă generație care facilitează întregul proces.

 

curier

 

De la expeditor la destinatar: pașii unei comenzi cu FAN Courier

Pentru a întelege îndeaproape sistemul FAN Courier, iată care sunt pașii pe care îi urmează fiecare comandă înregistrată în sistemul nostru:

Pasul 1: Pregătirea coletului

Probabil cel mai important pas în procesul expedierii unui colet este ambalarea corespunzătoare. În acest fel, te asiguri că oricare ar fi conținutul pachetului tău, acesta va ajunge în siguranță la destinație. Înainte de a împacheta ceea ce vrei să trimiți prin FAN Courier, te rugăm să verifici condițiile de ambalare recomandate pentru fiecare tip de material.

colet-fragil

Pasul 2: Plasarea comenzii

Comanda poate fi efectuată online, pe site-ul nostru,  telefonic și prin e-mail sau folosind aplicația dedicată pentru Android sau iOS.

AWB-ul este elementul cel mai important care permite identificarea unei comenzi, iar Self AWB este serviciul online de gestionare a expedierilor de la FAN Courier. Self AWB facilitează trimiterea și primirea coletelor într-un timp redus. De asemenea, folosind această aplicație, știi cu exactitate traseul expedierii, când și cum a ajuns la destinație. Utilizatorii Self AWB pot să creeze o bază de date care le permite să expedieze mai ușor documente și colete fără a introduce de fiecare dată adresa destinatarului.  Mai mult, comanda poate fi urmărită pe tot parcursul ei prin AWB Tracking.

ambalare-colet-fan

 

Pasul 3: Înmânarea coletului

Curierul este chemat la destinație, unde scanează comanda și o introduce în sistem. Niciun plic sau colet nu este preluat fără introducerea lui în sistem, nici măcar cele folosind serviciul rapid Express Loco. După verificarea coletului, curierul il încarcă în mașină pentru a-l transporta către HUB-ul de expediție.

FAN Courier deține un HUB Central și 11 puncte de lucru în capitala, iar în țară există puncte de tranzit situate în Brașov, Cluj-Napoca, Sibiu, Focșani, Rm. Vâlcea, Tg. Mureș, Bacău, Câmpia Turzii, Caransebeș, Sebeș, Suceava, Tg. Jiu și Pitești. De asemenea, există peste 100 de depozite situate pe întreg teritorul țării, cel puțin unul în fiecare județ.

Livrările sunt preluate de la expeditor, introduse în rețeaua FAN Courier încă din momentul scanării de către curierul expeditor și aduse la acest HUB sau la agenția locală de preluare, unde sunt cântărite și sortate în funcție de orașul destinatar.

inmanarea-colet

 

Pasul 4: Transportul coletului

Bunurile sunt încărcate în mașina de traseu (de obicei un camion de mărime mare, TIR) și transportate pe timpul nopții către HUB-ul de destinație, unde are loc o nouă sortare. Sortarea coletelor este realizată printr-un sistem tehnologizat, cu ajutorul benzilor de sortare și al angajaților dedicați FAN Courier, însărcinați cu încărcarea coletelor în mașinile de traseu pentru destinația finală.  Fiecare platformă din țară este organizată în același fel, utilizând proceduri similare, iar toate datele sunt analizate în sistem, în timp real, prin intermediul VPN.

FAN Courier deține o bandă de sortare cu o lungime de 324 metri, coletele fiind transportate cu o viteză medie de 2.5 m/s., iar întregul sistem funcționează la un nivel de zgomot extrem de redus, de 70 dB, echivalentul unui congelator obișnuit, asigurând astfel un nivel optim de confort angajaților.

 

banda-sortare

 

Pasul 5: Livrarea coletului

Coletul este preluat și semnat din nou de către curierul destinatar pentru predare. Acesta este și momentul în care destinatarul este notificat prin SMS că va primit coletul a doua zi, între orele 9:00 -17:00. Fiecare curier are un timp de lucru bine pus la punct, de predare și primire ale coletelor, în fiecare zi, toți curierii fiind însărcinați cu înștiințarea destinatarilor în ceea ce privește ora exactă de predare.

Video: drumul unei colet expediat prin FAN Courier

Acești cinci pași pe care îi parcurge un colet de la expediere până la destinație sunt pași standard, care urmăresc proceduri standard. Acestea, la rândul lor, sunt introduse în sistem pentru acuratețea informațiilor și organizarea livrărilor. Timpul și ora de livrare, precum și punctele de expediere și colectare sunt însă diferite în funcție de tipul de serviciu ales. Ai posibilitatea de a alege un serviciu express sau unul standard, internațional sau intern etc. Află mai multe despre serviciile FAN Courier aici.

Tu ce serviciu ai ales pentru cea mai recentă comandă? 🙂